-->

cover

piątek, 8 grudnia 2017

Garść gwiazdkowych inspiracji.

Nie chce mi się wierzyć, że już grudzień! Ten rok mija mi tak szybko... Jeszcze chwilę temu złote jesienne popołudnia, a dziś wracałam do domu z puszką masy makowej i robiłam wstępne świąteczno-wypiekowe zakupy.
Grudzień powitałam w Gdańsku. Bardzo sympatyczne były po latach odwiedziny u Neptuna. Były spacery, najpyszniejsze drożdżówki na świecie, bursztynowe piękności i ciemnoszary Bałtyk. Odwiedziłam znajome zakątki i kilka zupełnie nowych miejsc. Żal było wyjeżdżać! 
Tuż przed wylotem do Gdańska robiłam w Edynburgu zdjęcia jedzonka dla sympatycznej kulinarnej miejscówki. Pierwszy raz fotografowałam cudze pyszności i muszę przyznać, że trochę się stresowałam.... Zdjęcia są już prawie gotowe i na dniach będę wiedziała, czy się podobają. To są fajne emocje :) Mam ogromną nadzieję, że będę mogła to robić częściej.




Po domu skradał się niedawno przysadzisty jegomość z siwiuteńką brodą, a gdzieś w oddali słychać było dzwoneczki. Coś nawet zostawił. Znaczy towarzystwo grzeczne :) Najwyższy czas na przygotowania i sporządzanie listy świątecznych pyszności! Cynamon, goździki, suszone owoce... Nie mogę się doczekać!
W przyszłym tygodniu u Hipopotama nowe przepisy, a tymczasem małe podsumowanie tego, co na Boże Narodzenie przygotowałam do tej pory. Ciasta, ciasteczka, śledziki... Zebrałam je wszystkie w tym poście, może akurat coś Wam przypadnie do gustu?




Ciasta:
Dyniowa babka korzenna
Korzenny chlebek z rumem, daktylami i kandyzowanym imbirem
Ekspresowy piernik Pani Edeltraudy
Łatwy świąteczny keks
Czekoladowe świąteczne ciasto Nigelli z mnóstwem bakalii
Świąteczne ciasto dla cierpliwych (trzytygodniowe)
Łatwy sernik na święta


Ciasteczka:
Ciasteczka owsiane z suszonymi śliwkami
Kakaowe bombki z notatnika mojej Mamy
Ciasteczka imbirowe
Mięciutkie pierniczki
Chrupki z brązowym cukrem
Cranberry Noel
Orzechowe rogaliki Magdzi
Ciasteczka owsiane z jabłkiem i czekoladą


Śledzie:
Śledzie po kaszubsku
Śledzie z majerankiem i czosnkiem
Śledzie po hrabiowsku w bialym winie
Ekspresowe matjasy z żurawiną, dymką i prażonymi pestkami
Korzenne śledzie z daktylami
Śledzie z kaparami i kolorowym pieprzem


Mixed spice, czyli przyprawa do świątecznych wypieków
Daktylowa nutella z piernikową nutką
Trufle czekoladowe z bakaliami i rumem
Mincemeat, nadzienie do świątecznych babeczek mince pies
Świąteczne babeczki mince pies
Wigilijny pasztet grzybowy
Świąteczna czerwona kapusta
Brukselka pieczona z jabłkiem i rozmarynem



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...